Reklama

fakty.wwl - Gazeta Powiatowa

Gazeta Powiatu Wołomińskiego Dwutygodnik, pismo bezpłatne Wołomin, Kobyłka, Zielonka, Radzymin, Marki, Klembów, Ząbki. Tłuszcz, Dąbrówka, Strachówka, Poświętne, Jadów

Jesteś tutaj:

Główna treść strony

Dla mazowieckich przedsiębiorców

Data: 18.12.2020 r., godz. 11.00   
Przyznano wsparcie z Unii Europejskiej przez Samorząd Województwa dla mazowieckich przedsiębiorców, którzy mierzą się ze skutkami pandemii COVID-19. Decyzją Zarządu Województwa Mazowieckiego 611 mikro i małych firm otrzyma unijną pomoc na utrzymanie bieżącej działalności. Na ten cel przeznaczono 19,7 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.
Jak informuje biuro prasowe w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego od początku pandemii samorząd województwa przyznał już mazowieckim przedsiębiorcom w ramach wsparcia z UE blisko 68 mln zł. W październiku odbył się drugi konkurs o dotacje płynnościowe dla firm. O pomoc finansową na bieżące utrzymanie działalności tym razem ubiegali się przedsiębiorcy prowadzący jako główną działalność transportową, gastronomiczną, reklamową, fotograficzną, artystyczną, sportową czy rozrywkową.
Jak podkreśla marszałek Adam Struzik to już drugi nabór zorganizowany w nadzwyczajnym trybie. Firmy będą mogły przeznaczyć dotacje na m.in.: wynagrodzenia pracowników, pokrycie zobowiązań publiczno-prywatnych, pokrycie zobowiązań handlowych, zaległych faktur, kosztów użytkowania infrastruktury czy zakupu towarów.
W sumie do tej pory w ramach RPO WM 2014-2020 zostało przekazane mazowieckim przedsiębiorcom prawie 68 mln zł. To nie tylko ogromne wsparcie finansowe, ale też nadzieja dla 1,8 tys. firm na skuteczną walkę z kryzysem, a co za tym idzie utrzymanie się na rynku.
Warunkiem otrzymania wsparcia był spadek przychodów ze sprzedaży w okresie od czerwca do sierpnia o co najmniej 50 proc. w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku. Dofinansowanie obejmie zaspokojenie bieżących, pilnych potrzeb przedsiębiorstwa przez maksymalnie 3 miesiące.

opr. red.